דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות וסיפוק צרכים. המשתדלת 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 4084 פעמים ]

זוגיות וסיפוק צרכים. המשתדלת

"מאד טוב לנו ביחד, אני ממש משתדלת" מספרת לי יעל, "ודניאל לא מראה שום סימן לעבור לגור איתנו ביחד".

 

יעל ודניאל זוג בתחילת שנות הארבעים, מקיימים ביחד זוגיות שנייה. שניהם גרושים כשלש שנים, לכל אחד מהם שני ילדים בגילאי הגן ובית הספר היסודי. יעל הגיעה אלי לאימון זוגי כדי ללמוד כהגדרתה: "מה עוד אני צריכה לעשות כדי שדניאל יעבור לגור איתי ועם ילדיי". דניאל לא הצטרף אליה כי "הוא עסוק בעבודתו ואינו יכול להתפנות".

 

יעל מצטיירת כבחורה חברותית, פתוחה ונמרצת. בתחילת הפגישה הראשונה היא מתארת את היחסים בינה ובין דניאל, עם חיוך וזיק בעיניים: "הקשר בינינו טוב, בריא, יפה, נעים, חברי, מאד נהנים גם עם הילדים שלנו ביחד, סקס טוב, יודעים לדבר, יודעים גם לריב".

יעל מקיימת מערכת זוגית עם דניאל מזה כשנתיים וחצי, כל אחד מהם גר בדירתו. היא עם ילדיה, ודניאל עם ילדיו, בהתאם להסכם הגירושין שלו, פעם – פעמיים באמצע השבוע ופעם בשבועיים בסוף השבוע. השניים נפגשים כפעמיים שלוש באמצע השבוע ובכל סופשבוע, הן כשהם עם הילדים והן בלעדיהם. הם מקיימים קשר יום-יומי בטלפון.

 

יעל מעידה על עצמה שהיא בחורה פתוחה, משתפת, רוצה יותר שעות ביחד עם דניאל, מנסה לייעץ לדניאל בסכסוכיו עם גרושתו, וכן בטיפול בילדיו. לטענתה, היא מייעצת, אך "לא מציקה", והיא מרפה אם היא רואה שדניאל אינו מעוניין לשתף.

 

אחת לשבועיים יעל טורחת בקניות והכנת ארוחות ומארחת את דניאל וילדיו בביתה בסוף השבוע לאירוח מלא. היא מאד משתדלת להעניק ולעשות כל שביכולתה כדי שכולם יהיו מרוצים: "אני משתדלת יותר מידי". אינה מבקשת עזרה מדניאל, לא בקניות ולא בהכנת הארוחות, כי: "לא נעים לי", ו"כי אני חוששת שזה יביא לנסיגה ואם אני אבקש הוא יגיד שלא צריך להיפגש כולם ביחד ומספיק שנהייה חברים".

 

יעל אומרת שהדבר שהכי חשוב לה הוא תא משפחתי חם. היא רואה בדניאל בן זוג מתאים לחיים ורוצה שיעבור לגור איתה ועם ילדיה (מבחינתה גם ילדיו מוזמנים לגור איתם באופן קבוע, אך היא מבינה שזה לא יתאים לגרושתו של דניאל). דניאל מסתדר יפה גם עם ילדיה, עוזר להם במחשב והם אוהבים אותו.

 

עושה הרושם שמבחינתה של יעל התמונה מושלמת, אך חסרה לנו נקודת המבט של דניאל.

הדרכתי את יעל במילוי "שאלון צרכים אישיים", וביקשתי ממנה להדריך את דניאל בצורה דומה ולבקש גם ממנו למלא את השאלון.

למדנו שהצרכים הבולטים של יעל הם: אמון, חברות, ביחד, שיתוף.

הצרכים הבולטים של דניאל הם: הקשבה, "שיניחו לי כשצריך", פרגון והערכה.

בנושא מיניות, שניהם העלו את הצורך בסיפוק מיני והביעו שביעות רצון מחיי המין שלהם ביחד.

 

יעל הבינה שהצרכים שלה שונים באופן מהותי מהצרכים של דניאל. זאת ועוד, מהצרכים שמבטא דניאל עלה באופן ברור שהוא מרגיש שיעל מפעילה עליו לחץ ומבקרת אותו. ככל שיעל "מייעצת" לו יותר ביחסיו עם גרושתו ועם ילדיו, כך הוא מרגיש צורך גדול יותר להתנתק. דניאל נהנה מהזוגיות שלו עם יעל, כל עוד מדובר בבילוי משותף ולא במחויבויות משפחתיות. כאשר הוא מגיע אחת לשבועיים עם ילדיו אל יעל וילדיה, הוא מתנהג כאורח ולא כשותף שווה חובות וזכויות להוויה המשפחתית, וזאת למרות שמפגשים אלה נמשכים כבר למעלה משנתיים.

 

במהלך האימון הזוגי יעל השכילה לראות באופן מציאותי יותר את התנהלות היחסים ביניהם. היא הבינה שהנוחות שהיא מאפשרת לדניאל הינה אחת הסיבות המרכזיות להמשכיות של מערכת יחסים זו ולכן היא מפחדת לבוא אליו "בדרישות ובבקשות". יעל נוכחה לדעת ש"אני משתדלת יותר מידי" מצביע על חוסר איזון ביחסים ביניהם, ושעליה לחתור "להשתדל במידה הנכונה".

 

רצונה העז של יעל לבנות תא משפחתי חדש ומהר, נובע מהיותה עדיין פגועה מנטישתו של בעלה לטובת אישה אחרת, והיא מרוכזת בצורך שלה להוכיח לעצמה ולסביבה שהיא ראויה ומסוגלת לחיי משפחה מלאים. האגו הפגוע שלה מפריע לה לבנות מערכת זוגית חדשה ומאוזנת, המבוססת על הצרכים שהגדירה, אמון, שיתוף, ביחד.

 

עכשיו יעל יודעת, שחלק מהותי מהצרכים של דניאל אינו מקבל מענה, בדרכים שהיא מתנהלת בזוגיות שלהם. כמו כן נוצר הרושם שדניאל אינו מעוניין בשלב זה במשפחה חדשה. הוא מעוניין יותר במערכת יחסים חברית, נוחה ולא מחייבת.

 

המשימות של יעל בפגישות הבאות תהיינה להגדיר את התא המשפחתי אליו היא שואפת, ולאפיין את התפקידים שלה ושל בן הזוג. היא תצטרך לבחון על אילו צרכים, שלה ושלו, עונה הזוגיות שלהם ועל אילו לא, ולהחליט האם היא מעוניינת ללמוד לקיים זוגיות מאוזנת עם דניאל, והאם דניאל הוא שותף מתאים למשימה זו. הצד האופטימי בזוגיות שלהם הוא שטוב להם ביחד במובנים רבים, ושיעל יכולה לנסות לשנות מספר מהלכים שלה, לא באופן מלאכותי, אלא מתוך כוונה כנה ומפרגנת לדניאל. על-ידי כך יחול שינוי באופן טבעי גם בהתנהלות של דניאל ויש סיכוי שהם יוכלו להשיג מערכת זוגית מאוזנת יותר העונה טוב יותר לצרכים של שניהם.

www.zoogiyut.co.il

 

 

 

דפנה ולדמן B.Sc יועצת ומאמנת לזוגיות טובה, מגשרת מוסמכת, מרצה בנושאי זוגיות  WWW.ZOOGIYUT.CO.IL  DAFNA@ZOOGIYUT.CO.IL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב